regrete!

Ieri a fost 13…trebuia să mă aştept să am o zi extraodinar de proastă. Nu ştiu cât îmi aduce ghinion chestia asta, dar cu siguranţă eu tind să mă agăţ de prostii de genul ăsta ca să-mi “scuz” dispoziţia stranie.

Absolut întâmplător, am fost să depun o acţiune la registratura judecătoriei sectorului 5. Birou care se află în incinta Palatului Justiţiei. Trec zilnic pe acolo…mă joc zilnic în drumul meu spre casă urcând şi coborând scările alea de pe cheiul Dâmboviţei, însă n-am intrat niciodată.

Interiorul frumos…o aparentă ordine şi disciplină aşa cum teoretic ar trebui să existe în tot ce înseamnă sitem judiciar. Ferestre înalte..marmură în care îţi puteai oglindi paşii, oameni binevoitori care te îndrumau la tot pasul…Bani europeni învestiţi în ceva frumos cel puţin ca faţadă.

choices.jpg

Era o mare de robe negre, cu guleraşe albe. Oameni tineri purtandu-le cu vădită mândrie. Bâtrâni mai înţelepţi care dădeau sfaturi cu zâmbetul pe buze învăţăceilor lor. Femei puternice ce îşi susţineau cu bărbăţie cauza. Bărbaţi care îşi foloseau farmecul de avocaţi stagiari timizi şi necunoscători în faţa unor judecătoare mai naive. Teatru, putere, siguranţă de sine, atitudine, dramă, zâmbete, negru, lumină.

Da, ştim cu toţii cam ce soi de oameni există în tagma avocaţilor. Şi poate că mulţi dintre noi ştim că fiind altfel poate nu reuşeşti. Însă privit din afară sau pe jumătate înăuntru sunt nişte personaje remarcabile.

Ieri în mijlocul sălii ăleia am avut o imagine de ansamblu a ceea ce aş fi putut fi. A ceea ce aş fi putut deveni dacă mi-ar fi plăcut mai mult cartea…şi nu aş fi optat să fiu sclav în sistemul bugetar.Am avut o imagine clară a ceea ce aş fi putut fi dacă făceam alte alegeri în viaţă!

Dată fiind situaţia dezastruoasă de la actualul meu job m-am umplut de sentimentalisme şi de regrete şi nu ştiu dacă ar trebui să fie aşa!

Leave a Reply

