“despre ea”…

Am făcut un schimb savuros de cuvinte virtuale…
Şi-am împărţit timp de o oră o cafea cu gheaţă într-o amiază de sâmbătă…
M-a întrebat de ce nu scriu despre mine…
Am spus că nu aş şti ce să scriu exact, pentru că ce aş scrie azi n-aş mai crede mâine…probabil nu m-aş recunoaşte în ce aş fi scris cu două zile înainte…dar m-aş regăsi poate în ce n-am scris niciodată….

M-a întrebat dacă poate scrie el…
Am fost curioasă…nu m-am împotrivit…
Am citit…m-am înfuriat…am roşit de plăcere…mi-am pus întrebări…şi cu voia lui vi-l împărtăşesc…

“Cum dupa spusele dominei sale, nu e in stare sa scrie ceva despre propria-i persoana, m-am gandit sa o fac eu ca sa vedeti si voi cu cine stati de vorba! Ea zice ca e prea schimbatoare. Si nu spun ca nu ar fi. E schimbatoare la suprafata. Celor doritori de senzatii superficiale le spun ca da, e schimbatoare, celorlalti…

Sa incepem totusi cu inceputul. A acceptat sa ma intalneasca intr-un final doar din curiozitate. A fost circumspecta cand s-a urcat in masina neagra langa barbatul cu par alb care-i zambea deschis, fara intelesuri ascunse. Mi-am dat seama ca undeva in interior se ascundea o alta persoana, timida, dulce, dar invelita intr-o crusta tare de suferinti amestecate cu experiente neplacute, uneori umilitoare. Zambea, se uita in jos, imi raspundea la intrebari intr-un fel circumspect, incercand sa afle cine sunt, ce pot, de ce ne-am intalnit. Mi-am dat seama de inteligenta ei cu mult peste medie si i-am spus-o. A protestat cu trei sferturi de gura, fiind oarecum constienta de puterea pe care o poate avea asupra oamenilor. M-a cucerit modul in care vorbea dupa ce s-a convins ca nu vreau nimic altceva decat sa o cunosc. A vorbit despre ea, despre experiente, despre trairi, despre multe lucruri care desi triste atunci cand se intamplasera, erau fascinante rostite de ea. Isi facea probleme pentru anumite persoane din viata ei, se simtea vinovata pentru actiuni pe care le facuse. Relatiile ei erau ca furtunile care lasa in urma dezastre, dar dupa care se reconstruieste mai frumos decat inainte. Are o experienta de viata extraordinara. Dar mai mult decat toate aceste lucruri, e persoana care stie exact ce vrea de la viata, stie chiar mai bine decat mine, omul cu tamplele albite de vremuri. I-am propus un job de multe ori mai bun financiar decat cel pe care-l are acum, dar a refuzat. Vrea sa schimbe ceva in lumea asta si sunt convins ca poate. E exact omul de care avem nevoie pentru schimbare. E sigura pe ea cand spune despre ce vrea sa realizeze. Si acum sunt si eu sigur ca va ajunge acolo unde si-a propus.

Da, poate e schimbatoare, dar doar la suprafata. In realitate, in esenta ei, este o persoana extrem de stabila, usor conservatoare in anumite privinte, stie exact ce vrea. E persoana langa care un barbat ar vrea sa-si petreaca restul vietii!”

Leave a Reply

