austria

Vreţi să mergeţi în Austria?! Vă recomand cu căldură, fie vară, fie iarnă, fie septembrie. Dar să fiţi nişte oameni normali la cap şi să luaţi avionul sau o maşina mică.
Noi am fost cu autocarul, circa 50 de oameni. Autocar care are limită de viteză la 100km/oră, de unde au rezultat 12 ore până la Timişoara…unde cine a putut să doarmă unde am fost cazaţi a dormit, cine nu, ca mine de exemplu a bătut cârciumile din oraş toată noaptea, ca şi cum oboseală de pe drum nu era de ajuns. De acolo încă 14 ore până la destinaţia minunată, asta incluzând pauze de pipi, multe pauze de fumat şi una bucată oră şi ceva în care am orbecăit de nebuni până am găsit locaţia.
Desigur distracţia nu se poate egala, într-o maşină sau într-un avion nu poţi dansa, nu poţi fi într-atât de rupt de oboseală încât să dormi lungit pe mijlocul culuoarului cu toata lumea mişund pe lângă şi peste tine…şi dacă te rătăceşti aşa cum au făcut-o bezmeticii noştri de şoferi măcar poţi întoarce maşina, nu rămâi înţepenit pe nişte straduţe minuscule în care autocarul nostru încăpea la limită.
Culmea e că nu ne-a claxonat nimeni că am blocat preţ de juma de ceas circulaţia unui târg întreg şi chiar au încercat să ne ajute…iar dacă ne-au înjurat au făcut-o ulterior, nu urlând prin geamul deschis al maşinii.

Dacă aş fi fost să vizitez Viena sau măcar Innsbruck-ul care era la 40km de noi şi aş fi venit crăcănată de entuziasm ar fi fost ceva firesc şi pentru mine şi pentru restul. Dar n-am crezut c-o să fiu atât de fermecată de un orăşel de munte cum e Buşteniul sau Sinaia noastră, pe care le detest din tot sufletul. Mă rog, comparaţia e puţin forţată, cred că mă refeream doar la întindere sau număr de locuitori întrucât restul face parte dintr-o altă poveste pe care noi n-o s-o trăim niciodată.
Hotelul, în Stumm – Zillertall un orăşel de vreo 2000 de locuitori pe care nu prea am apucat să-i văd la faţă. Am văzut doar florile de la balcoanele lor, câmpuri întregi de porumb crescut la linie în mijlocul munţilor, străzile mai curate decât garsoniera mea în momentul de faţă şi copii gălăgioşi care plecau extrem de organizaţi dimineaţa la şcoală într-un moment în care eu debea îmi sorbeam cafeaua pe un balcon de unde se vedea zăpadă pe vârfurile munţilor şi turla unei biserici. Până şi vacile b&w cu talăngile lor păreau idilice în peisajul ăla…sau poneii care se ridicau în două picioare bucuroşi de vizitatori şi atenţie…
Meciurile la vreo 8 km mai departe, în Fugen, o altă poveste, însă la fel de frumoasă. Pentru mine, un personaj care a schiat de 3 ori în viaţa lui, a fost mai mult decat cea mai cunsocută staţiune de schi din zonă, mai mult decât un loc unde găseşti cele mai tari pârtii din valea Ziller. Pentru mine era un loc unde casele păreau din turtă dulce şi te aşteptai ca un Hansel şi Gretel să te întâmpine la fiecare colţ. Flori, multe flori…cafenele…bere bună…oameni zâmbind tot timpul…şi cel mai bun ştrudel de mere cu vanilie pe care l-am mâncat în viaţa mea…

Din păcate au fost zile prea pline de activităţi ce păreau oarecum superficiale în comparaţie cu decorul din jur, şi n-am prea avut timp de plimbări în pas de dans tirolez…multe le-am văzut prin geamul murdar…însă chiar şi aşa…mă tot întreb de ce dracului alţii pot şi noi nu?! Ce p…mea au avut aia de-a lungul timpului în plus faţă de noi?!

Şi pentru că am fost, as usual, cu mintea în crăci, şi în singurele momente când am străbătut oraşul la picior, am uitat aparatul foto, m-am văzut nevoită să fur nişte pozici de pe net pentru exemplificare…

Va urma…

One Response to “austria”

  1. In principiu oricum faci cam 10 ore pana la timisoara. Adica eu care-am tot facut drumul asta cu o masina care ajunge de la 0 la 100 km/h in 7 secunde am fost teribil de frustrat ca n-am avut pe unde sa merg mai repede. Noroc ca am reusit sa mai scurtez timpul alergand cu 190km/h pe amarata noastra de autostrada. Asa ca n-ai de ce sa fi suparata prea tare pe chestia asta.

Leave a Reply

